I Dërguari i
All-llahut (ﷺ) ka thënë:
“خلق الله آدم حين خلقه فضرب كتفه
اليمنى، فأخرج ذرية بيضاء كأنهم الذر، وضرب كتفه اليسرى، فأخرج ذرية سوداء كأنهم
الحمم، فقال للذي في يمينه: إلى الجنة ولا أبالي وقال للذي في كتفه اليسرى: إلى
النار ولا أبالي”
“All-llahu e ka
krijuar Ademin, atëherë kur e ka krijuar, e ka goditur supin e tij të djathtë
dhe ka nxjerrë pasardhës të bardhë, sikur të ishin milingona të vogla (ose: perla).
E ka goditur edhe supin e tij të majtë dhe ka nxjerrë pasardhës të zinj, sikur
të ishin hi. Atëherë ka thënë për atë (grupin) në të djathtë: “(Këta do
të shkojnë) drejt Xhenetit – dhe nuk merakosem!” dhe ka thënë për atë në
supin e majtë: “Drejt Zjarrit – dhe nuk merakosem!”
E ka
transmetuar Imam Ahmedi dhe të tjerë, shejh Albani thotë: zinxhiri është sahih.
Shih: “Es-Sahiha”, nr. 49.
I Dërguari (ﷺ) ka thënë:
” إن الله تبارك وتعالى قبض قبضة بيمينه
فقال: هذه لهذه ولا أبالي وقبض قبضة أخرى، يعني: بيده الأخرى، فقال: هذه لهذه ولا
أبالي “
“All-llahu
(tebârake ue te’âlâ) ka kapur një grusht me të Djathtën e Tij dhe ka thënë: “Këta
janë për këtë (d.m.th. për Xhenet), dhe nuk merakosem!” dhe ka kapur
një grusht tjetër – d.m.th. me Dorën tjetër – dhe ka thënë: “Këta janë për
këtë (d.m.th. Zjarr) dhe nuk merakosem!”
E ka
transmetuar Imam Ahmedi, shejh Albani thotë: zinxhiri është sahih – shih: “Es-Sahiha”,
nr. 50.
Dijetari i madh i hadithit, kolosi i
dijes: Muhamed NasirudDin el-Albani (v. 1999 –
All-llahu e mëshiroftë) ka thënë:
“Shumë njerëz i keqkuptojnë këto
hadithe dhe mendojnë se ato, si dhe shumë hadithe të tjera të ngjashme, lënë të
nënkuptojmë se njeriu është i imponuar në veprat e tij që i bën me
vetëdashje, përderisa All-llahu ka gjykuar për njeriun qysh në lashtësi
dhe para se ta krijojë, se a do jetë në Xhenet apo Zjarr!
Disa të tjerë ndoshta imagjinojnë se
kjo punë është anarki, ose është fat; se kush ka rënë rastësisht në Grushtin e
Djathtë, do të jetë prej të lumturve (xhenetlinjve) dhe kush ka rënë në Grushtin
tjetër, do të jetë prej të mjerëve.
Të gjithë këta e kanë për detyrë ta
kuptojnë se (ليس كمثله شيء) “asgjë nuk i shëmbëllen Atij”. Asgjë s’është si All-llahu, as
lidhur me Veten e Tij, as lidhur me Vetitë e Tij. Kur Ai kap një Grusht, atëherë
ajo është me Diturinë, Drejtësinë dhe Urtësinë e Tij.
Domethënë, All-llahu i Lartësuar ka
kapur me të Djathtën e Tij ata njerëz që e ka ditur se do t’i binden kur Ai do
t’i urdhërojë për bindje, kurse me Dorën tjetër ka kapur ata që e ka ditur paraprakisht
se do ta kundërshtojnë kur Ai do t’i urdhërojë me bindje.
Është në kundërshtim me Drejtësinë e
All-llahut të Lartësuar dhe absurditet që Ai t’i kapë me Grushtin e djathtë ata
që e meritojnë të jenë me njerëzit e Grushtit tjetër, si dhe anasjelltas. Si
mundka kështu, kur All-llahu (azze ue xhel-le) thotë:
(أفنجعل المسلمين كالمجرمين ما لكم كيف تحكمون)
“Vallë, a t’i bëjmë muslimanët
(ata që Na nënshtrohen) njësoj me keqbërësit?! Çfarë keni ju? Si po gjykoni
kështu?!” [El-Kalem, 35-36]
Pastaj, asnjë pjesëtari të këtyre dy
grupeve, që i ka kapur All-llahu, nuk i është imponuar të jetë prej banorëve të
Xhenetit ose prej banorëve të Zjarrit. Por All-llahu i Madhëruar vetëm ka
gjykuar për ta në bazë të veprave që do t’i bëjnë; ka gjykuar se këta do të
besojnë – dhe kjo nënkupton se do të shkojnë në Xhenet, kurse këta do të
mohojnë, që nënkupton se do të shkojnë në Zjarr – All-llahu na ruajttë!
Të dyja këto, imani dhe kufri, janë
gjëra që njeriu i bën me zgjedhjen e vet. All-llahu i Madhëruar nuk e detyron
asnjë krijesë të Tij që ta zgjedhë njërën prej këtyre dyjave pa vullnetin e
vet;
(فمن شاء فليؤمن، ومن شاء فليكفر)
“Kush të dojë, le të besojë e kush të
dojë, le të mohojë!” [El-Kehf, 29]
Kjo është diçka e qartë, që dihet në
mënyrë të domosdoshme. Po të mos ishte kështu, shpërblimi dhe dënimi do të
ishin të kotë – kurse All-llahu është i Pastër nga një gjë e tillë.
Është shumë për të ardhur keq, me të
vërtetë, që dëgjojmë shumë njerëz, madje edhe disa hoxhallarë, duke deklaruar
se njeriu është i imponuar dhe nuk ka vullnet të lirë! Me këtë e
detyrojnë veten të thonë se mund të ndodhë që All-llahu t’u bëjë padrejtësi
njerëzve! Kurse All-llahu e ka thënë qartë se nuk u bën padrejtësi asnjë grimë
dhe ka njoftuar se Ai është i Fuqishëm për të bërë padrejtësi, por ka treguar
se është i pastër nga padrejtësia. Si në hadithin e njohur kudsij:
” يا عبادي إني حرمت الظلم
على نفسي … “
“O robërit e Mi! Unë ia
kam ndaluar Vetes padrejtësinë…”
Kur këtyre njerëzve u del përballë ky realitet,
nisin të argumentojnë me Fjalët e All-llahut:
(لا يسأل عما يفعل)
“Ai nuk pyetet për atë që vepron” [El-Enbijâ’, 23]
– duke këmbëngulur me këtë se mund të
ndodhë që All-llahu i Lartësuar të bëjë padrejtësi, mirëpo, Ai nuk mund të
pyetet për atë punë!
I Pastër e i Lartësuar është All-llahu
mbi atë që thonë të padrejtit!
Ata nuk arrijnë ta kuptojnë se ky ajet
është argument kundër tyre, sepse qëllimi i tij është – siç e ka sqaruar
dijetari i madh Ibnul-Kajjim dhe të tjerë – se për shkak të urtësisë së
All-llahut dhe drejtësisë së Tij në gjykim, askujt nuk i takon ta pyesë Atë për
atë që e vepron! Sepse të gjitha gjykimet dhe dispozitat e Tij janë drejtësi e
qartë, kështu që nuk ka arsye për ta pyetur.”
_____________
“Burimi: “Es-Sahiha, nr. 49”
Përktheu: Blerand Grubi
Lexo më shumë rreth këtyre haditheve përgjigjen e Shejhul-Islam Ibën Tejmije: